Tuesday, January 12, 2010

KePerLuaN Vs KeHeNDaK

Sejak da keja ni, macam-macam benda aku nak. ada yang memang betul-betul diperlukan, ada yang hanya sekadar kehendak nafsu yang menguasai jiwa. tapi semua tu menuntut D.U.I.T. owh..kadang-kadang aku terfikir, aku yang bergaji 2K++ ini pun rasa tak cukup tu, tak cukup ni..macam mana plak dengan orang yang berpendapatan lebih rendah? yang kena tanggung anak bini lagi? aku ni at least hidup bujang pun tapi asyik ketidakcukupan fulus. kenapa aku ble jadi macam ni? baru minggu pertama duit aku da tinggal RM32 kat dalam akaun MayBank ku itu.

Dan pada ketika ini, hanya ada RM13.75 di dalam dompet (sebenarnya Rm10.75 je, lagi RM3 terjumpe selit2 dalam handbag). cukup kot untuk wat aku makan sampai hujung minggu ni.huhu..tapi ada hikmahnya juga di sebalik kesempitan ini kerana aku jadi lebih rajin menjalankan ibadah puasa sunat setiap hari isnin dan khamis. (Alhamdulillah...)kalau tak, selalunya akulah yang ajak orang kuar makan sokmo. hohoho...takpe..at least aku tau ke mana perginya aliran wang ku itu (ayat elak perasaan bersalah). maklumlah pindah umah baru, banyak nak kena pakai duit beb. pastu kenduri sana, kenduri sini, asyik beli hadiah je. last2 aku yang jadik miskin.. (x_X)

Walaupun dompet yang telah rosak zipnye itu semakin kering, ia tidak menghalang aku untuk menyimpan angan-angan (bukannya menyimpan duit!) nak beli macam-macam. Tunggu lah gaji 25hb ni, benda yang aku nak beli adalah ....
|
|
|
|
|
|

Tadaaaa.....PETI AIS!!!


Hohoho.. akan ku isi macam2 di dalam bakal peti aisku nanti. selain itu juga, aku nak beli rak untuk dapur kusayang. kesian dapur ku itu tidak beralas. even aku pun memasak sambil bersila ala-ala kaum primitif zaman Neolitik. but at least, ada jugak harta aku kan!! dapur mahal tu..made in Japan tu..jimat gas 25% tu..twister system tu.. (walaupun terpaksa diletak atas lantai..hukhukk..n actually was sponsored by my Mom (",) tapi nanti dapat gaji kena bayar balik.hahaha..)

Aku rasa 2 benda tu je kot yang comfirm akan ku beli sempena gaji 25hb ini. nanti akan ku update rupa peti ais sebenar ku. (gambar di atas bukan gambar sebenar).

Sekian..

No comments:

Post a Comment

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...