Wednesday, March 24, 2010

S0mEtHiNg I miSs aB0uT HiM..

Yeah..da petang2 ni xtau nak watpe. sebab hari ni hari Rabu. takde kelas. so hari Rabu biasanya aku manfaatkan dengan meng'qada' sesi berfacebook dan bergosip yang tak sempat aku lakukan pada hari-hari yang lain. sampai rasa nak terkehel leher mengadap pc je sepanjang hari ni. sesekali cuba berbuat rajin, tapi akhirnya terjerumus ke lembah kemalasan jua.

So..aku nak citer tentang seseorang. someone I miss. someone yang dah lama sungguh aku xjumpe.rasanya ada la kot dalam 2 tahun. atau maybe lebih dari tu. ye..pemergian aku ke penang minggu lepas adalah untuk menjejakinya. setelah sekian lama dia menghilangkan diri tanpa dikesan (padahal dia call n sms aku, aku xlayan), maka akhirnya keputusan dibuat untuk menjejakinya. perasaan aku rasa berdebar-debar pun ada. ye la, dah lama tak jumpe kan. dah la aku selalu marah2 dia sebelum ni, mana la tau kot dia kecik ati ngan aku, marah ngan aku ke, mana la tau.

Aku sampai di Bukit Mertajam, Penang pada petang khamis. terus check in hotel. malamnya cuba mencari alamat terakhir yang ditinggalkannya. jumpa rumah dia. tapi dia macam takde sebab motornye takde. takpe, jumpe dia besok je.

Adapun, kedatangan aku ni tanpa pengetahuannya. saje nak wat surprise. mesti dia terkejut beruk. ye..memang dia terkejut beruk melihat kedatangan aku@kami. mesti dia tak sangka kami akan datang sejauh ni semata-mata nak bersemuka dengannya. tambahan plak inilah pertama kali kami menjejakkan kaki ke rumahnye itu.

Kami duduk mendengar penjelasan dia. Dia tak berani bertentang mata ngan kami. memang cuak giler la dia. tapi kami tak berganjak. sedikit sebanyak kami da dengar cerita daripada housemate dia tapi kami nak jugak dengar cerita dari mulut dia sendiri. Ye, dan aku rasa bersalah.bersalah sangat sebab selama ni aku tak percayakan dia. aku tuduh dia macam-macam. aku marah dia. aku xjawab call atau sms dia. aku melenyapkan kewujudannya. sedangkan dia sebenarnya memang benar-benar kesusahan. jahatnya aku, kejamnya aku, paranoidnye aku.

Untuk tak serabutkan keadaan, kami ajak dia kuar makan. dah lama kami tak makan sama-sama. mungkin dia da macam ok, dia da ble kembali melawak. n dia pun bercakap ngan aku macam biasa. macam takde ape-ape yang berlaku. Lega aku bila tengok dia masih ble tersenyum dan gelak. That's what I miss about him. Aku harap dia tak ulang kesilapan lama dia dan berjanji untuk berubah. Aku pun harap kami akan kembali sentiasa bersama macam dulu.





Siapakah dia? Dia abang aku la..my only bro..haha..suspen..

1 comment:

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...