Thursday, January 27, 2011

Bajet oh Bajet

Owhh..kalau la ada musim hujan duit, bahagianya hidup. pasti sumer orang tertunggu-tunggu musim itu. tapi itu sume hanya dalam mimpi je lah. sebabkan itu memang tak mungkin berlaku, maka bagi orang-orang takde bajet cam aku ni kena buat cara takde bajet! tu kena cut, ni kena cut! tu tak payah!ni tak payah! dan sekarang ni kalkulator memang sentiasa jadik pendamping setia. asal ada masa free jek dok tot tet tot tet tekan kalkulator. bertuah jugak sebab pergi kursus hari tu, dapat la mini organizer. dalamnnya ada mini kalkulator n notepad. memang cukup sesuai untuk aku!

*inilah dia organizer tersebut yang x macam organizer pun sebenarnya..tapi sebab dia ada cover PVC or whutsoever itu maka aku pun panggilnye organizer..

Kejap-kejap conteng2 nak beli tu, nak beli ni. pastu kira-kira bajet, owh..cukup2..owh..yang ni kena kurangkan..owhh..yang ni ble tambah beli banyak.hahaha..padahal kalau kena suruh ajar Matematik, berdecit lari sembunyik bawah meja.haha..

*angka-angka kini jadik teman setia..kat notepad tu nota conteng-conteng angan-angan kalau beli jajan 1000 paket ble dapat baper hinggit..jimat bajet doorgift aku.

p/s : lupe daa nak bagitau. organizer ni hadiah daripada KK Sabak Bernam. kalau anda nak sebijik, mintak kat diorang ye.

2 comments:

  1. haha..boleh jadi perancang ekonomi ni..nnti boleh ajar aku cara nak urus duit..aku ni sgt boros..huhu.. nnti buat satu entry cara nak urus wang k..aku baca..huhu..n jgn lupa singgah n join i k..thanx..aku dah ketagih baca belog org..huhu..ni belog aku-->
    http://aliefcmoi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. ok..pasni aku buat entri pengurusan bajet.tunggguuu...

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...