Saturday, February 26, 2011

Cuti Yang Penuh Semangat!

Bestnye bila tiba hari Sabtu.
Boleh bergolek-golek lebih lama di katil.
Tapi aku ada sindrom xble la nak bergolek-golek lama2 kat katil.
Kepala asyik teringat nak wat tu nak wat ni.

Pagi-pagi perut memang da lapar.
Dengan rajinnye aku membancuh tepung cucur segera, jenama Tesco.
Sedap woo, ni pengaruh daripada encik tunang la yang suka makan cucur Tesco.
Minum plak Nescafe 3 in 1 yang panas2.
Perghhh..memang enjoy gile walaupun sarapan sorang2.hahaha..
 
* Mak mertua tengok ni pun mesti tabik spring!

Kan tajuk aku tu kata Cuti Yang Penuh Semangat! kan..
So dengan semangatnya, aku membasuh baju 3 trip termasuk sarung kusyen pun aku basuh.
Tengok kipas yang da berhabuk dan lembap bergerak, aku pun terjengket2 memanjat kerusi menyapu habuk kat kipas.

* Tuan umah mesti bangga giler dapat penyewa berhati mulia macam aku yang rajin nak sapu kipas.

Tengok2 habuk kipas terkena sofa plak.
So dengan kudrat dan metabolisme yang tinggi, aku pun mengangkat + mengheret sofa keluar untuk sesi jemuran.
Biar kena panas matahari bagi kuman mati.

Pastu sapu dan mop lantai la macam kau tak biasa plak.
Tengok2 selipar strawberi aku pun melekat habuk jugak.
Basuh plak selipar tu.
Then jemur.

 *Selipar ini sudah leper dan berbulu2 tapi masih nak pakai jugak. (*_*)

Pung pang pung pang..pukul 12 tadi baru siap sume.
Sofa dah angkut masuk semula takut kalau ujan kelam kabut nak mengangkatnya.
Aaahhh...akhirnya baru la dapat duduk berehat mengadap blog.
Fuuhh...

No comments:

Post a Comment

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...