Friday, February 25, 2011

Indahnya Red Velvet

Malam tadi aku dan rakan-rakan (Nina, Naza, Fiza, Azimah, Am) pulun dok buat kek.
2 jenis plak tu.
Resepi pertama daripada Naza (print dari Internet) - Red Velvet versi cupcake
Resepi kedua daripada Nina - Cheese cake versi senang giler nak buatnye.

Kerana kesilapan aku, kami ketiadaan serbuk koko.
Mintak ampun banyak2 ye kawan2. :p hahaha..
Puas merayau segala kedai di Karak tapi serbuk koko ternyata habis laris di pasaran.
Terpaksa adjust resepi ganti serbuk koko dengan coklat emulco.
Boleh lah jadik..

Tapi atas dasar kerakusan dan kesepahan kerja kami, proses membuat kek tidak dapat dirakam.
Hampir tengah malam baru siap. 
Hanya hasilnya sahaja menjadi tatapan.
Gambar cheese cake takde.hehehe...

2 comments:

  1. Diorang kata red velvet ni ala-ala glamer jugak la..tapi nadt pun xpenah makan. tu kitorang try buat sendiri nak tau rasanya camne. hehe..rasanya macam kek coklat biasa cuma ada rasa sedikit masam sebab ada campur cuka.resepi asal nadt xde, so xdapat nak upload la.

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...