Monday, April 11, 2011

Shoe Hunting!

 

Bukan mudah nak mendapatkan kasut yang padan ngan tuan kaki ini.
Kaki kecik tapi lebor.
Uuu..sebab tu kasut2 aku kebanyakannya aku pakai sampai lunyai.
Kasut tu la aku pakai pi opis, kasut tu jugak la aku lenjan bawak jalan2 ke shopping mall even jalan2 kat pasar chow kitt jugak.

Maka, bila kecoh sana sini ada festival kasut, aku pun nak menyebok jugak.
Niat di hati nak carik kasut untuk hantaran.
Memang dah aim nak carik kasut saiz 4.
Tanya sana sini, saiz 4 ada? saiz 4..please..
Kebanyakannya takde..
Kalau ada pun kasut2 setinggi 3 inchi dan lebih lagi..
Tak sanggup aku menyeksa kaki pakai tinggi2 ooiii..

Tetiba mata terpaku pada satu kasut ni..
Memang chantek just nice la mengikut citarasa aku.
Tingginye pun baru 2 inchi
Bila aku try2 pakai..eh muat la..
Terus mintak kat salesman tu, "Nak kasut size ni.."
"Owh..ini saiz 5, nanti saya ambil."
Hahh? Saiz 5??
Selama ni aku mencarik kasut size 4 pun kekadang longgar, ini plak size 5?

Bila salesman tu kembali semula bawak kedua2 belah kasut, aku try pakai 2-2..
Memang ngammm hooo!
Seronok sangat!
Terus setuju beli tanpa tengok harga!
Bila nak bayar..laaa..takde la mahal pun, still less than RM100!
Sangat puas hati.
Misi tercapai!!
*Berbaloi-baloi!

 * See the size? 5. Size kasut memang tak standardize langsung.

p/s : Niat di hati nak sambar sepasang dua kasut lagi tapi berjaya mengawal nafsu shopaholic itu..huhu..

2 comments:

  1. su pun pergi..tapi mama su yg beli byk..4 terus!

    ReplyDelete
  2. wauuu!!sampai 4 pasang!nadt pun kalau x sebab nak pi chow kit plak pastu maunye nak smbar sepasang dua lagi tapi encik tunang kata "Beli lain kali je lah.."

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...