Thursday, July 28, 2011

Sangat Takut!

sumber : google.com

Ok. Post saya hari ni memang tak berilmiah.

Alkisahnya..

Saya terjaga daripada tidur. Macam biasa lah bangun tidur dalam pukul 6.30 pagi gitu macam biasa sebab nak pergi kerja. Bangun-bangun saja saya terus buka pintu bilik. Tiba-tiba saya pelik. Mana pergi sofa saya?? Sofa saya..oh sofa saya..mana perginya? Kemudian saya cuba cari laptop yang saya tinggalkan kat ruang tamu (sebab malam tadi malas nak kemas laptop so terus tinggal kat ruang tamu). Takde! Aaa..saya mula meroyan sebab semua kerja saya ada di dalam laptop. Macam mana saya nak mengajar hari ni, semua tugasan yang baru buat malam tadi ada dalam tu. Even hardisk saya sebagai backup pun missing! Tapi yang peliknya TV housemate tak hilang pulak.

Kemudian saya berlari ke dapur. Kosong! Mana peti ais saya? Mana microwave saya? Mana oven saya? Mana dapur gas saya? Even kabinet dapur pun takde! Eh..mesin basuh pun takde!!

Saya mula menangis. Saya cuak gila. Rumah saya kena rompak ke? Kenapa saya tak sedar pun ada perompak datang? At the same time saya bersyukur juga sebab perompak tu takde cuba-cuba nak pecah masuk ke bilik tidur saya. So saya terus berlari ke luar rumah. Nak pergi report polis kononnya. Tiba-tiba terjumpa seorang mamat ni yang memang saya kenal.

Saya : Tolong saya..rumah saya kena rompak. Semua barang-barang saya hilang!
X : Padan muka awak.
Saya : Eh..kenapa pulak?
X : Sebenarnya saya yang upah orang rompak rumah awak. Tapi saya pesan kat diorang jangan apa-apakan awak. Saya sakit hati sebab awak kahwin dengan orang lain. So saya suruh orang rompak semua barang-barang milik awak!!
Saya : Haaaa???!!!

Dan saya terus terjaga dari tidur. Dengan termengah-mengah sebab dalam mimpi tadi kan berlari keluar rumah. Saya terus buka pintu..ohhh..semua masih ada. Sofa, laptop, hardisk, petiais dll semua masih ada seperti sedia kala. Lega..

Sempat juga berfikir sambil memberus gigi di bilik air..apa maksudnya mimpi tadi? Memang betul ke ada orang yang sakit hati dengan aku? (T_T)

2 comments:

  1. Hai Nadt,

    akak jengok sini..tenkiu folo blog TTC akak yea..
    apa pun..moga rezeki Nadt cepat dtg.. jgn stress2 sgt..sangat la baru tu :)

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...