Tuesday, December 20, 2011

Baby Yang Manja Dengan Ayah!


Dah lama tak update blog sebab kekangan kerja yang menimbun. Hari ni nak share cerita sikit.

Sebelum ni kan saya ada beli Fetal Doppler. Tapi lama saya tak gunakan sebab tak reti cari hearbeat baby. Yang saya dengar cumalah bunyi wauuu..wauuu..yang perlahan. Rasanya bukan hearbeat sebab baby hearbeat bunyinya laju. Kalau perlahan mesti something wrong somewhere. Saya tanya pada penjual fetal doppler tu, bunyi wauuu wauuu tu adalah bunyi salur darah. Haiyyaa..dapat dengar salur darah je ke.

So, kelmarin masa En.Hubby ada di rumah, saya pun try la menenyeh2 perut ni nak cari hearbeat. Masih tak jumpa. Yang kedengaran hanyalah bunyi waaaauuu...wauuuu itu. So saya pass earphone pada En.Hubby untuk dia dengar bunyi wauuu..wauuuu itu. Bila pass kat dia, dia diam menghayati. Pastu dia kata "Eh, abang dengar la bunyi hearbeat baby.." Abang ni biar betul. Abang tau ke bunyi baby hearbeat camne. So En.Hubby pass semula earphone pada saya. Bila saya dengar, Subhanallah..betullah saya dapat dengar bunyi dug dug dug yang sangat laju. Akhirnya dapat dengar! Lepas tu apa lagi, berebut la masing-masing nak dengar. Huhu..

Semalam pun sama. Masa bergolek2 tengok TV, saya menenyeh2 fetal doppler tu nak mendengar baby hearbeat. Ehmm.. tak jumpa lagi. Baby main sorok-sorok ni. Ye la kita mana la tau jantung dia kat belah mana kan. Tiba-tiba En.Hubby call (dia da balik KL paginya tu). So stop menenyeh perut, bergayut kat handphone. Lepas je bergayut, sambung tenyeh perut. Terus dengar baby hearbeat! Dengan sangat jelas bunyinya dug dug dug..Haiii..nampaknya fetal doppler ni boleh guna bila ayahnye ada la. Dalam perut lagi da manja, nak dengan ayah je ye. Apapun gembira sangat sebab itu tandanya baby dalam keadaan sihat dan selamat. (^_^)

No comments:

Post a Comment

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...