Friday, December 2, 2011

Pengaruh Iklan Dumil Mama


Iklan memang memainkan peranan yang cukup kuat dalam mempengaruhi perbelanjaan kita. Salah satu iklan adalah Dumil Mama. Saya salah seorang yang terjebak dengannya.

Kebetulan masa pergi kedai depan rumah ni, ada stok Dumil Mama baru sampai. Macam nak cuba. Saya beli pek yang paling kecil-200gram. Harganya RM9.90. Masa membeli tu terserempak pula dengan opismate lelaki. Dia tersengih dan berkata "Hai Nadt, beli Dumil Mama nampak.." Saya sengih je. Saja nak cuba, jawab saya.

Sebelum ni saya dah beli Anmum perasa coklat. sempat minum 2,3 kali saja sebelum mabuk-mabuk dulu. Bila da start mabuk, saya da tak lalu nak minumnya. Baunya pun meloyakan tekak. So malam tu saya cuba bancuh secawan Dumil Mama. Baunya ok la, bau susu cam biasa. Bila rasa, ehmm..ok la boleh masuk tekak. Ada rasa vanilla. Sedap jugak la.

So rasanya selepas ni saya akan terus stick on Dumil Mama la. Itu yang serasi setakat ni.

3 comments:

  1. su pun baru beli semalam.nak cube jugak.su minum anmum coklat jugak..

    ReplyDelete
  2. ade try minum hr tu..dpt free, agk cair sikit kot.. lg suke anmum sbb anmum manis sikit..hehehe

    ReplyDelete
  3. kena bancuh 240ml + 5 sudu besar susu. baru pekat. anmum memang manis, banyak gula. mak tak bagi minum anmum, takut baby besar.ni bukan nak takutkan tau. juz inform je.

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...