Thursday, January 5, 2012

Adakah itu petanda?

Dah lama tak update post di blog ni. Sibuk bercuti. Bercuti pun sibuk ke? Huhu..Start hari Jumaat sebelum tahun baru, balik bercuti di rumah mertua. Sambung pulak cuti selasa dan rabu. Hari ni baru kembali bekerja (masih mood malas lagi..huhu..)

Sepanjang bercuti ni, anak buah yang umur setahun lebih tu asyik nak berkepit je ngan saya. Padahal sebelum ni dia jenis biasa-biasa je dengan semua orang, takdelah tahap berkepit. Ini sampaikan nak sentiasa berdukung, nak duduk riba, makan pun nak saya yang suap. Wah..manja betul dak ni. Ada apa-apa tandakah? Mak mertua kata dalam perut tu baby boy kot sebab tu Isha dok melekat je, carik kawan). Hehe..saya sengih aje lah. Ada sekali tu, Isha tengok gambar baby dalam katalog, spontan dia tunjuk kat saya kemudian nak selak baju saya tengok perut. Aik? Budak ni cam tau-tau jek ada baby dalam perut ni.

*ni la anak buah saya tu. Alisha yang manja n lemah lembut je..(^_^)

Dan suatu pagi tu, hubby bercerita pada saya.

"Ayang, malam tadi abang mimpi ayang da bersalin. Baby boy.  Tapi dalam mimpi tu abang takde dengan ayang masa ayang bersalin sebab abang sibuk kerja. Ayang cuma sms je kata da bersalin. Tapi abang terlupa nak call ayang semula sampai keesokan harinya. Abang da cuak da sebab abang tau mesti ayang merajuk punya bila abang tak call. Tapi abang call la jugak tanya baby macam mana. Ayang cakap muka baby comel sangat. Abang tanya lagi, berat baby berapa? Ayang jawab baby tak timbang lagi sebab lahir terlebih due, doktor tak boleh nak timbang takut tak sah dengan berat sepatutnya. Abang tak sempat nak tengok baby sebab ayang da kejut abang bangun tido."

Hehehehe...saya gelak je bila dengar hubby cerita beria-ia. Hubby cerita pun sambil gelak-gelak. Mungkinkah ini tandanya si kecil di dalam ini memang boboiboy? Hihihi..kena tunggu scan lah nanti baru comfirm kan.

1 comment:

  1. hehe seronok dgr cite nadt.
    mil pun kate sy pregnant kan bby boy kot sbb ade anak buah baby boy lgsung xnak kt sy, nmpk je muke sy nangis terus die, haha

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...