Friday, April 13, 2012

Hati Yang Menggelegak Panasss!

Bengang sangat tak terkata hari ni. Pagi ni cam biasa pi klinik untuk buat daily checkup untuk test albumin n blood pressure. Dah namanya nak check 2 benda tu je, so saya tak control la makan. Pagi tadi breakfast minum air milo. So urin saya ada trace gula. Alaahh..setakat trace tu biasalah.

Masalahnya, nurse sengal sorang lagi ngok ngek ni tak puas hati sebab saya dah buat 4 kali MGTT dan tak pernah sangkut sedangkan urin saya ada trace gula. Apa masalahnya pun??! Dah memang saya takde diabetes pun, nak buat camne kalau tak sangkut! Nurse-nurse lain sebelum ni ok jek, siap buang saya punye slip result urin sebab tak nak panjang-panjangkan cerita nak kena buat test lain plak. Saya datang nak check blood pressure n albumin je bukannya nak check gula. Even result 2 benda tu pun ok jek negatif. Si nurse ngok ngek ni pi bagitau doktor. Dan doktor pelatih (yang muda belia dan confirm tak pernah minum air gula tu!!) dengan senang hati menulis repeat MGTT untuk kali ke-5. What the %^&#^***$$@! Bengangnya!! Korang rasa saya akan buat ke MGTT lagi? Memang tak laaa!!! Apasal? Kalau setiap kali check urin, setiap kali tu saya trace gula, so setiap kali tu la saya nak kena repeat MGTT?? Kalau tiap2 minggu trace gula, tiap2 minggu la nak repeat MGTT??! Macam ni orang takde diabetes pun ble kena diabetes si sengal oiiii!!! Silap hari bulan kau pun tak pernah rasa minum air gula tu camne kannn??! Ingat sedap sangat ke??!

Uuuuu...bengang tak hilang lagi. Hati panassssssss!!! Berasapppp! Eii...apsal la dengki sangat oiii!!Plaknye nurse tu tak pakai nametag hari ni, kalau tak memang saya da forward nama dia ke Kementerian Kesihatan daa..

5 comments:

  1. mmg bengang la.. smpai 5kali lak kena minum air gula? perghh pengsan gitu

    ReplyDelete
  2. sabar2..nnti stress pulak..sabar tau

    ReplyDelete
  3. liyana : sangat panas hati. dah la lama menunggu nak jumpe doc tu sudahnya tak jumpe pun, nurse je pulangkan buku kata doc suruh MGTT lagi minggu depan. memang tak la!

    sue : ni first time marah. kira pecah rekod la. tak penah marah camni. memang hot sangat!

    ReplyDelete
  4. teringat kes lepas minum air gule. muntah beb, seb bek muntah kat toilet. hampeh tol. tapi jgn marah- marah dear. take care okeh. :)

    ReplyDelete
  5. la ni tak marah da. hari tu pi klinik, nurse pun lupe pasal kena minum air gula tu lagi so nadt pun wat dek je la.selamat.huhu..

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...