Sunday, July 29, 2012

Cepat Sembuh Saif!

Mama Saif memang suka berlagak macho ala-ala hebat menahan segala cabaran gitu. Tapi hari ni air mata Mama Saif menitis jua. Puncanya hanya satu - Saif demam! Alahaiii anak,risau sungguh hati mama bila melihat kamu menangis-nangis tak henti. Mama tak tau kamu menangis sebab apa. Pening kepala ke, sakit badan ke, sejuk atau panas ke..memang mama tak tau.

Mama bagi ubat,kejap2 Saif ok. Bila Saif ok, seronok mama tengok Saif becok ajak berborak. Tapi bila demam datang kembali, suara Saif yang becok bertukar jadi jeritan sakit. Sungguh mama tak sanggup tengok anak mama begitu. Mama doa agar biar la segala sakit kamu itu dipindahkan kepada mama. Biar mama yang tanggung semuanya. Asalkan anak mama boleh senyum sengih seperti selalu.

Mama da bawa kamu ke klinik pun tapi panas kamu tak surut jugak. Hampeh ubat apa la doktor ni bagi. Naya anak mama je. Nasib baik mama teringat nenek kamu pernah belikan ubat demam sebagai persediaan untuk kamu kalau demam. Mama bagi ubat tu, Alhamdulillah serasi nampaknya panas badan pun makin kurang dan anak mama da boleh tidur lena.

Sebab itu bila mama sorang2 dalam bilik dengan Saif bila papa takde, mama nangis sebab tak sanggup tengok kamu sakit sayang. (cett..masih nak berlagak macho bila papa ada-berlagak tak bertempat). Mama harap kamu cepat sembuh ye. 

 *Tertido di dada mama kepenatan menangis :(


*Dahi bertampal coolfever. Badan berlengging tuam ngan tuala basah kol 3 pagi

Mama nak Saif ceria berjoget dan tersengih macam kat bawah ni. Sayang kamu!Moga cepat sembuh!


5 comments:

  1. Alahai cian saif.. vv biasa sapu2 air beras sikit kat badan baby biar kurang panas badan tu. lepastu pakaikan baju yang airy. get well soon ye saif encem. :)

    ReplyDelete
  2. shian die.. cepat sembuh ye syg...

    ReplyDelete
  3. sian nye dia..sabar ea mommy.

    ReplyDelete
  4. saif cemane skang putri?
    siannye tgk faif.....semoga cpt sembuh yer sayang saif.

    ReplyDelete
  5. saif now warded until this saturday.but dia punye progress sgt bagus,demam da kebah.air pun da xperlu drip lagi.juz keep on bg antibiotik je.esok ambik sampel urin dia lg utk cek status jangkitan kuman dia tu da clear or not.

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...