Monday, October 22, 2012

Sampai Bila Nak Berbarut


Minggu depan Saif nak masuk 5 bulan da. Tapi sampai sekarang legasi pemakaian barut diteruskan. Tak tau sampai bila kena pakai barut ni. Kalau ikut kata mak, selagi barut tu muat, pakai je. Saya pakaikan Saif barut bertali, special nenek Saif yang buatkan.

Err..sebenarnya saya malas sket nak pakaikan barut ni.Tapi saya tak pernah miss pakaikan tau. Cuma rasanya kalau tak payah pakai, cepat sket la bila bersiap nak pakaikan Saif baju. Nak sapukan minyak kat perut pun senang kan, tak payah nak kena bukak barut setiap kali nak sapu. Tapi risau gak kalau tak pakai barut ni, dikhuatiti perut Saif mudah masuk angin plak. Saya jugak yang kena bersengkang mata tengah malam melayannya merengek kalau sakit perut masuk angin.

So, anak-anak korang macam mana? Sampai bila pakai barut ni ek?

3 comments:

  1. razin masih pakai.. tp malam jela, lepas mandi petang tu. sbb siang dia lasak sgt, bl meniarap abis barut terangkat.. pakai je selagi boleh.. kurang cket kembung dia kott..

    ReplyDelete
  2. Bby saya dari lahir x pakai barut..mertua sy ckp x perlu, sy ikutkan jela..

    ReplyDelete
  3. sy barut beby ukasyah smpai umur dia 2 bulan je...:) alhmdulillah..xkembung..xjadi ape pn ksan buruk..

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...