Saturday, November 24, 2012

Happy 6 Months Old!

Owh..kejapnya masa berlalu, anak mama ni da 6 bulan rupanya. Owh..da setengah tahun rupanya. How times flyyyy..Macam tak percaya je, mama dulu bujang, pastu kawen, la ni da ada anak sorang da.

Apa aje perkembangan Saif setakat 6 bulan ni ye :
  • Makin kuat mengada-ngada
  • Makin kuat menjerit
  • Dah makan da pun sejak 2 minggu lepas..hehe..
  • Oh ye..gigi da tumbuh
  • Ehm..makin manja
  • Dah faham bila kena marah, dia mencebik pastu huwaaaa..
  • Suka sangat senyum dan ketawa (senyum itu la penawar duka lara mama tau)
  • Dah pandai kenal/memilih orang. Kalau yang tak serasi dengan taste dia, pegang kejap je da mencebik nangis
  • Bila baring/meniarap mintak diangkat, dia akan sebut maaa..maaa...mamaaa... eh, da pandai panggil mama ke? (mama perasan syok sendiri)
  • Makin cerah dan hensem..haha.. (setiap bulan perkembangan ni je yg sama..haha)
Cuma yang tak bestnya, da dekat sebulan jugak la Saif batuk tak elok-elok. Yang korang dok sebut2 Klinik Wangsa Dr Nadir tu pun saya da pegi, bawak Saif sedut lendir kahak bagai. Tapi elok kejap, pastu batuk semula. Ubat pun abes sume da. Steam bagai, jolok anak tekak bagi muntah lendir semua pun masih batuk gak lagi.Haiii..susah hati.  Risau kalau berlarutan boleh membawa jadik asma plak. Mintak dijauhkan la.. :(   Nak buat macam mana lagi ek.

Jom flashback gambo-gambo saif daripada masa newborn sampai yang latest ni ha..

Newborn 2 days

2 months. Waktu ni kulit masih kelam macam papanya. Memang salahkan papa 100%..hahaha..

3 months. Mata makin bulat. Makin terserlah kehenseman.

4 months. Da cerah sket. Hidung makin tercatuk. Kebanggaan papa sekeluarga. Hehe..

5 months. Barula nak meniarap betul2. Sebelum ni malas.

6 months. Otak makin bijak maknanya makin manja mengada-ngada. Seb baik makin cerah dan comel macam mama.

Bila ulang tayang gambo lama-lama dulu, macam bezanya rupa dulu ngan sekarang. Patut la orang kata baby ni rupanya berubah-ubah ek.


1 comment:

  1. Yg penting makin hensem...:-) mmng..kalau tngk gambar2 dr lain ley nmpak beza nyer kan..:-)

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...