Monday, November 5, 2012

Minggu Yang Sibuk

Wahhh...finally dapat jugak menghadap blog kecintaan saya ni. 2 minggu yang busy, pack dengan travel sana sini sampaikan tak berkesempatan nak online (sampaikan tuan umah pun call sebab lambat transfer sewa rumah..haha). Bermula sejak cuti Hari Raya Haji (saya cuti start Rabu sebab hari Hol Pahang) berkampung di Tembangau, then ke Tampin, balik Karak jap, then ke KL semula untuk kursus, then ke Johor plak, then singgah Tampin lagi sehari, then baru balik Karak kecintaan. Berapa banyak then daaa...

Amaran : Post kali ini agak panjang. Sarat dengan diari hidup syok sendiri. Tekan saja button Close kalau muak membacanya. Saya tak paksa. Hiii.

Alhamdulillah akhirnya berjaya menamatkan kursus PPK Keusahawanan Fasa 3. Saya tak mintak pun course keusahawanan ni tapi da dapat tu pergi je la. nama pun da kursus wajib kan. Alkisah sebelum ni kan kawan saya kata nak bawak bibiknya kan untuk jaga baby. Konon saya pun nak menumpang la mintak tolong bibik tu jagakan Saif. Last minit, member sms kata tak jadik bawak bibik. Gabra mak! Camno ni, sape nak jaga Saif. Ikutkan ramai je sedara mara kat KL tu yang offer nak jagakan Saif, tapi Encik Suami cam berat hati plak. Sudahnya Encik Suami buat keputusan nak ulang alik je Karak-KL setiap hari. Means waktu siang tu, Saif dihantar ke rumah bs cam biasa. Petang adik saya ambik n jaga Saif wat sementara waktu sementara menunggu saya balik (abes kelas 10 malam). Tegar mama n papa bercekang mata sampai Karak kol 11 malam, kol 6 pagi da kuar semula.

Tapi kita hanya pandai merancang je kan, rencana Allah mana kita nak tau. Nak jadik cerita, hari Selasa tu, member saya tu bagitau, ayah dia akan hantarkan bibik dia tu. Sebabnya anak dia takble tido malam bila maknya takde. So bila dengar kata bibik ada, haaa..saya wat muka seposen nak tumpangkan Saif la. Alhamdulillah..Allah permudahkan kursus saya, maka angkut la Saif sekali dok hotel.

Saif macam biasa la kan memang musuh ketat dengan botol susu kan. So kejap2 memang bibik tu akan sms bagitau "Saif nangis mau susu. Ngak mau hisap botol."

Aaaa..sudahnya kejap2 saya menghilang dari kelas, naik ke bilik untuk df Saif. Mengada-ngada kamu ye nak! Seronok la tu dapat ngempeng siang malam! Plak tu dok hotel aircond sentiasa, malam memang tido nyenyak senyenyaknya sampai ke pagi. Tak menguit pun.

 - Nyenyak tido. Bagi can kat papa n mama.muahaha.. -

Masa majlis penutup, saya siap bawak Saif masuk dalam bilik seminar lagi sebab bibik da turun ke lobi, dia kena pegang anak kawan saya tu la. Mana gaya kalau nak pegang Saif sekali kan. So bawak Saif sekali. Kepoh mulut Saif ni tau! Semua orang dia dok tegur..uuuu..uuuuu.. Consultant kat depan tengah bercakap pun dia menyampuk..uuuuu...uuuuuu.. Tebal muka mama nak!

Sesi bergambar, saya tak turut serta. Kalau saya nak join ambik gambar, sape nak pegang Saif? Semua orang nak bergambar kan. So saya pun membawa diri cepat2 checkout dan terus keluar hotel balik umah Encik Suami (buat muka sedey tak dapat bergambar). Hujan plak tu. Mula la nak hangin sebab Encik Suami tak dapat cuti hari Khamis tu. Kalau dapat cuti, tak perlu la saya susah payah nak selubung Saif sambil pegang beg nak berjalan dari kawasan parking ke lif. Grr..hampeh Maybank kedekut cuti!

 - Lupa nak citer. Group saya menang No.1 untuk RP Terbaik. Cayalah BOD RasaBagus Sdn Bhd. 
Pasti Bagus, Memang Bagus! (^_^) -

Hari Jumaat bergerak ke Johor. Encik Suami ada jemputan jamuan alumni UTHM. Saya pun alumni UTHM gak hokey! Penginapan hotel disediakan, rugi kalau tak pi. So malam pi jamuan tu. Macam biasa mulut Saif kepoh dok tegur semua orang dalam dewan. Malu mak, orang tengah berucap kat depan Saif menyampuk uuuu..uuuu.. kat belakang. kuat suaranya tau. Plak tu bila ada aweks-aweks dok agah2 dia, makin ligat la dia menggatai uuuu...uuuuu..katanya. Tambah lagi tak reti dok diam da macam ulat kejap duduk, kejap diri, kejap baring, meliang liuk sana sini alahaiiiii Saif! Mama geram je tengok papa syok berborak kat depan, mama nak patah tangan pegang Saif yang da macam ulat gendon.

 - Ulat gendon kecintaan mama dan papa -

Hari Sabtu plak just jalan-jalan buang masa kat Pesta Konvo UTHM. Banyak pembangunan da UTHM ni, bangga plak. Hii..kat pesta tu biasalah banyak jual baju, tudung, makanan etc. Sempat la saya merembat kasut cap Siam 25 hengget dan tudung bawal AJ 2 helai. Tu je kot yang saya beli. Even cuaca mendung je, tapi Saif berpeluh macam dalam sauna. Kesian kamu nak, cepat2 kami beredar balik. Balik Tampin ar of course la Encik Suami nak singgah umah kecintaan dia dulu kan.Haa..seb baik kami cepat balik. Kalau tak kami mungkin jadi salah seorang antara mangsa banjir kat Batu Pahat. Hehehe..

 - Kawan kecintaan mama, Iza -

 - 2 hero kecintaan mama, Saif da monyok kepanasan walau cuaca mendung -

Ahad pagi, kami da bertolak balik semula ke Karak. Sengaja balik awal sket sebab da terbayang rumah yang macam kapal karam masa ditinggalkan dengan kain baju yang berbakul2 nak dibasuh. Ahhh..memang minggu yang sibuk!


3 comments:

  1. haha..ulat gendon..xdpt bayangkan bila saif da pandai jalan...haha

    ReplyDelete
  2. hai razin..ehh silap, hai saif :) jengjalan eh..

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...