Thursday, December 13, 2012

Review : Mini Blender Avent


Dah berzaman beli benda alah ni baru sekarang nak review ke. hahaha..sorry tak berkesempatan sesangat. Ni baru teringat nak review pasal blender ni.

So pada pendapat saya, mini blender Avent ni memang sangat memudahkan! Rasa sangat berbaloi membelinya. Mini blender ni memang benar-benar membangkitkan semangat saya untuk buat macam-macam makanan untuk Saif. Dah beli mahal2 pastu kalau malas nak guna, nan hado jugak. But of coz la setakat ni just puri mempuri dan blend bubur je kan. Blender kering yang comel tu saya buat blend beras cukup stok untuk sebulan punya tau. Kita pun bukan nak bagi anak makan banyak-banyak, setakat 2,3 sudu da memadai. Anak baru belajar makan la katakan.

Memang tak rugi membelinya. Harga memang mahal sket la tapi kalau rajin survey ble dapat harga yang lebih berpatutan. Macam yang saya beli ni RM175.20 di littlewhiz. Ditambah pula dengan 6 food storage yang comel, memang sangat-sangat membantu saya dalam menyediakan bekalan makanan Saif ke bs.Seronok sangat benda ni sangat berguna. Memang rasa proud la membeli blender ni. Proud sebab ianya berguna dan bukan sebab jenama. Saya akui saya tergolong spesis yang memandang jenama jugak sebelum membeli sesuatu tapi kalau harap jenama tapi tak berguna baik tak payah kan. Eh, tak bermakna blender lain tak elok ke hapa ke. Ni just review je apa 'gadget' yang saya ada. Alaahh..orang dok review Samsung Galaxy la, Tab la, Note la, Ipad la..saya mana ada gadget sume tu. So review pasal 'gadget' untuk keperluan anak je la.

Oh ye, lagi satu, ia memang ringan dan sangat mudah dibawa travel. Comel je even boleh sumbat dalam beg baju. Dah beberapa kali saya bawak travel blender ni, memang sangat membantu. Ye la, kat rumah mak atau rumah husband kat KL, blender sume buat blender cili kan. Maunye anakku tobat tak mau makan lagi kalau rasa cili dalam bubur.

Kesimpulannya, tepuk dada tanya selera!


p/s : Lupa, dok citer pasal blender tak citer pulak pasal apa hasil blender ni kan. Haaa..segala buah atau sayur yang diblend memang halus mulus lagi gebu tak perlu nak tapis lagi da. Sebelum ni dalam pos lepas saya kata saya tapis puri karot saya kan? kali kedua buat, saya tambah sket air, terus gebu mulus tak perlu lagi tapis. Kan senang keja tu kan. Hehehe.. Even blend bubur pun sangat la halus tau. Sesuai sangat untuk baby baru belajar makan. :)

6 comments:

  1. makan bebanyak tau saif! cepat beso :)

    ReplyDelete
  2. sama dgn blender sy..comel boleh sumbat je kat dlm beg sandang belakang..hehe

    ReplyDelete
  3. sedey tetiba ble bc entry ni..sbb blender anis dh slamat kiok...huhu

    ReplyDelete
  4. Aty pakai phillips biase tp sebijik mcm ni kaler oren...:-)

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...