Monday, March 18, 2013

Sebelum meniti 3 series..

Haa..tahun ni tahun last (but not least) sambut besday as sweet twentiesss.. tahun depan nak masuk 3 series pulak ye. Macam tak percaya pulak, sekejap je masa berlalu. Hati masih fefeeling muda belia remaja, kedutan pun nampaknya tiada. Haha..jaga-jaga wehh..da jadi mak orang ni lagi la kena jaga tu jaga ni. Jangan sampai orang terconfuse kita ni makcik-makcik plak. Tak ke haru tu..eishhh..

Sambutan besday tahun ni..takde la giat menyambut bagai. Maybe sebab saya dan papa Saif memang spesis yang tak biasa menyambut-nyambut bagai ni so takdelah kesah sangat. Yang penting wish itu wajib ada. Ingatan orang tersayang terhadap kita la hadiah yang paling bermakna sekali tauuu..Takdelah taburan intan permata, hadiah gadget android ke, gelang emas sedebuk ke..takde..semua tu takde..dan saya pun memang tak reti nak memintak kot. Hadiah bukannya untuk masa ulangtahun je tapi ikut suka la nak bagi bila pun. Saya spesis kalau rasa nak hadiahkan sesuatu, hadiahkan je anytime tak perlu tunggu hari-hari istimewa ke apa ke. Papa Saif pun spesis yang sama. Serasi berdua di situ. Huhu..

Dah tu apa kes plak gambar di bawah ni? Kata tak celebrate! ni ape cer??

- excited sungguh anak teruna sorang ni. Menyeringai! -

Serius takde plan apa-apa langsung. Papa Saif pun takde cakap pape. Just hari Ahad semalam, saya ajak papa Saif keluar konon nak pi tengok Karnival Sihat Bersamamu kat pekan tu je pun. Boring giler karnival tu, 5 minit je kitorang singgah terus chow. Papa Saif kata "Jom la pi Bentong, abang nak pi Watson."

Saya on je. Best gak jalan jauh sket. At least ble cuci mata. Sampai Bentong, jalan ke Watson tu sesak. Tak tau la plak hari Ahad, jalan tu ada pasar pagi. So saya cadangkan "Kita pi Guardian la.." So papa Saif pun pusing kereta ke Guardian. Saif tido dengan khusyuk dan tawaduk, saya sorang turun ke Guardian belikan barang papa Saif sambil meng'pow' beli barang2 saya la pulak. Hehe..

Selesai di Guardian, ingatkan nak terus balik je. Tetiba papa Saif pusing seround lagi kat bandar Bentong tu. Saya pelik "Nape abang pusing lagi ni?"

"Ntah..abang pun tak tau nape abang pusing lagi ni." Jawab papa Saif selamba.

Saya dengan naifnya berfikir, 'ehmm..pening la tu salah pusing jalan...'

Tiba-tiba papa Saif berhenti di depannnn.......Secret Recipes! Masa tu da mula senyum lebar da. Tapi Saif tengah lena tidur masa tu, kesian plak nak kejutkan dia. So papa Saif bagi duit, suruh saya beli kek. Hehehe..dengan girangnya pergi membeli.Lalalala..tapi takde kek sebijik. Kalau ada pun besar sangat mcam kek kahwin,tak baloi rasanya. Membazir beli bebesar nak makannya 2 orang je pun. So saya beli la yang slices tu je. Beli la 4 slices je. Cukup la buat-buat rasa.

Then terus la balik Karak. Sampai traffic light Karak, tetiba papa Saif belok lagi.

"Tetiba rasa nak makan KFC plak.." kata papa Saif selamba then terus kuar keta mengtapau.  Saya setia menunggu dalam kereta dengan Saif yang masih khusyuk tido.

So itu la kisahnya Ahad lepas. Takde plan ape-ape pun tetiba papa Saif belikan Secret Recipes ngan KFC. Makan tapau di rumah je la sebab Saif tido, kesian nak kejutkan. Padan muka kau nak tak dapat makan dalam restoran aircond, makan kat rumah je nasib baik ada kipas kat dapur. Huhu..

Kepada papa Saif, terima kasih atas segalanya. Ayang tak mintak gelang emas, gajet android tu sume (tapi kalau abang bagi, kecik tapak tangan nyiru ayang tadahkan), cukuplah ayang mintak abang setia hingga hujung nyawa.  Moga kebahagiaan ini berkekalan hingga ke syurga di samping anak-anak yang soleh. Amin.

1 comment:

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...