Sunday, May 19, 2013

Dialog suami isteri : TOLERANSI

Suatu petang Ahad yang mendung....

Suami : Mendung je tu macam nak hujan..
Isteri : Haah la bang, tolong la angkatkan kain kat ampai tu..nanti hujan
Suami : Alaahhh..ayang je la pi. Abang pakai seluar pendek je ni..malas nak keluar..
Isteri : Ayang pun malas nak keluar, ayang tak pakai tudung.
Suami : Ayang pi la pakai tudung...
Isteri : Abang pi la pakai seluar panjang..
Suami : Alaaa..abang malas la..
Isteri : Alaaa..ayang pun malas..

Dua-dua senyap memandang langit luar yang kian mendung...

Biasanya kalau situasi ni berlaku pada korang, agak2 siapa yang mengalah? Hehehe..

12 comments:

  1. Suami.. hehe. Tapi pastu nanti mintak upah.. :p

    ReplyDelete
  2. papa Hannah!!!hahahaha..last2 die yang mengalah..

    ReplyDelete
  3. isteri, igt suami kisah ke dgn kain baju tu semua..hahaha..basah pun takde hal sbb bukan dia yg akan basuh balik pun

    ReplyDelete
  4. Haha..sme r sis.kte nk kne pkai tdung bgai..dia just srung sluar je.klu suar tu bwh lutut pn ttp wt alasan.haha

    ReplyDelete
  5. hurm i le yg mengalah klu dh mcm tu.dgn hubs selalu xterkata apa tau:(..huhu

    ReplyDelete
  6. ermm..susah gak nie..lin rase nadt yg mengalah..hehehe

    ReplyDelete
  7. as salam,
    xde istilah macam tu buat masa sekarang ni..sbb ibu pasti buat tanpa byk ckp wp tgh kendong ank..

    klu nadt..xtau la..sama2 la kot terjah sbb tiba2 ujan pon turun ..kih3

    ReplyDelete
  8. Suami akan pergi laju laju sbb dia tw isteri dia xkn mngalah..hihi

    ReplyDelete
  9. Kalai saya mmg kompem kena mengalah!

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...