Thursday, May 2, 2013

Sabar dan terus sabar..

Bagi kawan-kawan yang da tengok Facebook saya maybe da tau. Ni minggu sudah punya cerita. Adapun permohonan pindah saya tak berjaya.

Perasaan saya? Nak kata kecewa tu, mesti la kecewa. Tapi takde la kecewa sangat sebab rasa macam da ble agak resultnya.

Call pihak HQ untuk tanya kekosongan (sebelum buat rayuan), jawapan standard diterima : TIADA KEKOSONGAN.

Dah tu kalau takde kekosongan buat apa la dok display list panjang-panjang tempat yang boleh diapply tu. Malas update eh? Ke tak cukup kakitangan nak update? Meh ambik saya kerja situ nanti saya updatekan selalu.

Even da diberitahu tiada kekosongan, saya apply jugak la rayuan tu. Mana tau ada rezeki kan tetiba keajaiban berlaku. Kalau tak, selamanya lah saya dok terperuk kat Karak kecintaan ini (sambil tangan letak atas bahu, mata ke atas).

Saya ada kontrak dengan KPT so tak boleh nak berhenti sesuka hati. Kontrak 7 tahun, 3 years more to go. Fuuhh..beranak pinak la saya kat Karak ni.

Tadi ada kawan saya wassap cerita yang ada pensyarah kolej komuniti dot dot dot meninggal dunia sebab terlalu stress hingga saraf otak putus. Punca 1: personal problem. Punca 2 : Kerja . Moga Allah mencucuri rahmat ke atas arwah. Maaf kepada keluarga arwah, saya sekadar berkongsi untuk dijadikan pedoman dan pengajaran.

Apapun, suka tak suka..hidup still kena diteruskan. Sentiasa fikir positif then aura positif pun akan datang pada kita. (^_^)

6 comments:

  1. banyakkan bersabar ye..Insha Allah akan sampai masa..jangan stress2 :)

    ReplyDelete
  2. Bila terlibat secara langsung dlm urusan pertukaran ni, mmg alert je bila orang tulis/cerita pasal pertukaran.
    Takpe Nadt.. sabar yea. Mmg sukar dan susah sebenarnya nak mohon tukar. Kami yg uruskan pun kalo boleh nak bagi je semua yg mohon tu dpt tukar, tp apakan daya..kesian, mmg kesian..
    Apa pun, jgn berhenti berdoa.. Moga Allah makbulkan :)

    ReplyDelete
  3. semoga kita dilindungi dari perkara-perkara yang tak diingini.. ameen..banyakkan bersabar, insyaa Allah sampai masa nanti Allah makbulkan doa tu.. be positive okay! bersemangatlah! :)

    ReplyDelete
  4. Allah...semoga dipermudahkan urusan yek..sy kan, klu bab2 cmni rasa mcm understand sgt...sbb stress kan kalu kena kerja cmni..tak dpt2 tukar..smg dipermudahkan urusan..ceria2 selalu yek..=)

    ReplyDelete
  5. Setiap yg berlaku pasti ada hikmah..kl fikir gitu terus nt otak positif kan =)

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...