Tuesday, May 7, 2013

Sebelum Menyesal

Ehmm..takde mood sangat nk update blog. Maybe sebab lately banyak sangat berita kurang menyenangkan tiba. Paling beri kesan pada ramai mummy gojes bloggers sume adalah pemergian arwah Aqil Hamzah.

Sungguh lah Erina dan suami adalah insan terpilih menerima ujian yang maha hebat ini. Sungguh kita hanya mampu mengucapkan kata-kata sabar tapi perit di hati hanya mereka yang mengharunginya saja yg tau.

Dan sungguh saya rasa terkesan sebab seminggu sebelum pemergian arwah, saya sempat berjumpa bertentang mata dengan arwah. Masa tu kat besday party Aish - anak blogger Erin. Memang ketika tu arwah kurang sihat.

Masa tu saya segan nak jumpa. Maklum lah saya ni bukan le mommy gojes mana pun. Baru join group pun dalam sebulan kot. Blog pun suam-suam kuku je. Tapi saya tebalkan muka jugak dengan niat nak menambah kenalan dan mengeratkan silaturahim.. Sebelum saya melangkah berjumpa dengan mereka masa tu (ada bonda daaliya, mummy naila dan mummy aqil),  saya berkata pada diri, "kalau aku tak jumpa diorang sekarang, mesti aku menyesal kalau lepas ni aku tak dapat jumpa diorang lagi."

Tapi masa tu takdelah fikir negatif tahap takkan jumpa selama-lamanya. Just fikir lepas ni mesti susah nak jumpa sebab papa saif ada kelas hari sabtu dan saya pun sometimes kena keja hari minggu so waktu lapang tu mungkin susah nak dapat.

Tapi rupanya Allah da aturkan segalanya. Memang itulah kali terakhir saya bertemu arwah. Sungguh saya terkesima bila dapat tau berita pemergian arwah.

Terus saya tatap wajah Saif yang tengah lena tidur masa tu..terus teringat perangai buruk saya yg selalu marah Saif. Terus teringat kata-kata papa Saif yang selalu tegur saya "jangan marah-marah, anak tu Allah bagi pinjam. Bila-bila je Allah boleh tarik balik.."

Terus menyesal dan insaf takmau marah-marah Saif lagi. Sobbss..

Kenangan...InsyaAllah Aqil menunggu ibu ayahnya di syurga..

Ya Allah..dari Kaulah kami datang, dan kepada Kau jugalah kami kembali..buat Erina dan suami, kamu adalah ibu bapa terbaik dan kamu juga memang orang yang benar-benar tabah..


8 comments:

  1. betul...bila ingat2 balik selalu marah2 anak.rasa menyesal.semoga Allah pinjamkan anak dan suami lebih lama lagi..........masih memerlukan mereka.Al-Fatihah buat Allahyarham Aqil Hamzah.....syurga tempatmu sayang

    ReplyDelete
  2. Ya Allah..besar betul dugaan buat erina..semoga erina tabah dan redha... arini pun..xder mood sangat..asyik terbayang2 wajah arwah Aqil...sedih..terkejut..macam xpercaya pun ada..tapi semua tu kuasa Allah...Allah lebih sayangkan arwah..

    ReplyDelete
  3. Sebaknya tuhan saja tau bilq dpt tau

    ReplyDelete
  4. takziah kpd erina dan suami....memang terkesan kat hati dengar berita ni...walaupun sy xkenal erina tu....moge mereka tabah...

    ReplyDelete
  5. hai nadt org tampin. eh in laws tampin. hahahahahha...

    ReplyDelete
  6. kenal dgn erina eh..kawan aja masa keje sime darby dulu...tu la..terkejut betul...tiba2 je anak dia pergi...erina & husben die sgt kuat & redha dgn pemergian arwah..satu pengajaran utk kita..anak tu memang pinjaman sahaja di dunia ni..hargai la permata yg ada depan mata kite sebaik mungkin..huhu

    ReplyDelete
  7. moga erina dan keluarga terus diberi kekuatan..aminn

    ReplyDelete
  8. Perasaan ibu mmg istimewa. Walaupun jadi kat org laian tp perasaan itu ibu laian tetap rasa.

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...