Thursday, August 22, 2013

Rindu Papa

Entri ni ditaip waktu malam. Bila malam fefeeling blues lain macam sket. Ntah apasal lately makin hari makin daku dok terkenang sampai bila la nak PJJ ngan hubby ni. Selama ni jiwa macam kental. Entah apasal lately kekentalan tu da jadi tak berapa nak kental lagi da.

Kelmarin,Saif cucuk bijik mata saya sampai tak boleh bukak mata. Gurau ganas namanya sampai mencucuk bijik mata. Serius sakit sangat, cuba nak bukak mata tapi rasa macam ada benda dalam mata. So memang tak boleh nak bukak. Masa tu la mula nak touching..di saat saya memerlukan papa Saif tatkala tercucuk bijik mata, papa Saif takde. Ada la sms ngadu je tapi setakat sms tu sama la jugak macam saya cakap dengan balang kuih je. Bukan orangnya ada depan mata. Nasib baik la Saif pun behave, agaknya dia pun cuak rasa bersalah buat mama dia terguling-guling sakit mata, so dia diam je tengok mamanya. Lebih 2 jam jugak kot baru boleh bukak mata betul-betul. Kot tak boleh bukak mata langsung sampai esoknya, sapa yang nak uruskan Saif?

Petang tadi, saya biarkan Saif main-main kat porch sementara saya nak siram pokok bunga. Kebetulan ada anak jiran sebelah berdiri kat pagar yang menghubungkan umah kitorang. Beria-ia la Saif tu dok pegang pagang berborak dengan budak tu. Tetiba datang ayah budak tu kata "Jom.." Dan budak tu pun pergi ikut ayah dia naik kereta pergi mana ntah. Saif tengok je. Terpusing-pusing dia tengok kereta tu pergi. Mama pun mula la touching..kesian Saif..macam orang takde bapak plak. sobss..#nanges

Sebab tu la tiap kali papa Saif balik, beria-ia Saif mengendeng manja. Kalau time tu tengah tido, dia boleh terus terjaga n terus bangun dapatkan papa dia. Rindu kot.

Mama pun rindu...


4 comments:

  1. olollolo..sian saif..kite doakan mama saif cepat2 dpt tukar kt KL ni yer..aminnn...

    ReplyDelete
  2. ala..sian saif..saif jaga mama elok2 ye

    ReplyDelete
  3. sedih kan nadt.tu sbb rara kalau balik keje.trus balik rumah.sbb adik rara ckp,princess selalu kalau ayah long dye balik.amik anak dye,princess tgk je.sambil mata xkelip kelip tgk ayah org.sedih gila.dh lah dr preggy jarang dgr suara ayah dye.dh sampai skrg nk dekat setahun pon jauh ag ngan papa dye.hmmm sedih gila.

    ReplyDelete
  4. sebak kejap nadt.huhu!
    semoga family u dapat bersatu cepat2 ye

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...