Wednesday, October 23, 2013

Mengemas Tengah-tengah Malam

Bila seorang mak tak boleh tido akibat minum kopi petang tadi, inilah kejanya. Takde keja cari keja sebenarnya. Mengemas playroom anak bujang kekdahnya.

Eh..sebelum ni saya penah kata saya tak buat playroom untuk Saif kan. Tapi sejak saya alihkan tv lagi sebijik ke bilik belakang, Saif suka sangat lepak situ tengok tv. Bilik tu actually bilik tamu la kononnya. Pada asalnya hanya ada sekeping tilam bujang dan sebijik meja je. Then bertambah dengan rak tv dan tv. Then sikit demi sikit saya mula letak mainan Saif kat bilik tu. Then jadik la playroom! Ok gak la ada playroom ni sebab kurang sket sepahnya kat living hall.

So bosan2 malam ni, saya pun pi la ubah susun atur ABC evamatic tu. Sebelum ni saya susun secara berterabur tanpa ikut susunan warna. Macam serabut plak. So saya cuba ubah susun ikut warna plak.

Sebelum..berterabur..

Selepas..susun ikut warna..ok la, tak nampak serabut sangat macam sebelum ni

Susun semula meja dan mainan


P/s : da ada angan-angan nak cat bilik ni jugak.ehm..tunggu je la jadik buat ke dak. Eh da pukul 12.30 tgh malam da. Ehm..lelaplah wahai mata..



9 comments:

  1. samalah mcm bilik anak sy tu..mula2 utk bilik tetamu kat bawah tu..tp lama2 sikit2 mainan simpan kat dlm bilik tu..skg dah jadi bilik mainan diaorang plak...

    ReplyDelete
  2. Ros pun suka ngemas memalam..bila semua dh tido.. Kekadang tu tertido time kemas..hahhaa

    ReplyDelete
  3. aku kan nadt.minum lah banyak mana pon kopi.tido tetap tido.hahaha

    ReplyDelete
  4. anak su alah dengan abc tu..tu yg su tapal kat dinding

    ReplyDelete
  5. Harap masa tak mgantuk ni la nk mgemas kn.sama jgk mcm sy.klu x, bila bila pun kite x start kms

    ReplyDelete
  6. seronok saif lepak sini skrg ni ekk :))

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...