Friday, March 14, 2014

Hadiah Besday Saif

Assalamualaikum dan haii..

Curik masa sikit pagi ni nak update blog yang kian sepi. Nak cerita sikit pasal hadiah besday untuk Saif. Besdaynya bulan 5 tapi mamanya over excited bagi terlebih awal 2 bulan. Hehehe..sama la macam besday setahun dulu, bagi hadiah lion in advance. Dasar mama tak menyabor. Hehehe..

Aku memang takde plan nak buat sambutan ke apa ke. Aku lagi suka bagi hadiah terus je. Actually takdela istilah hadiah sangat pun sebab benda ni memang da lama aku nak beli cuma hold je menunggu masa yang sesuai.

Apa je yang aku beli tu ek? Ni haa dia....tadaaaaa!!!

Learning desk easel! Ada budak tu excited!

Pasang sendiri, kacang je. Macam pasang lego.hehe..Comel je kan. Ko tengok Saif dok sibukkan stencil tu lebih.

Da ada learning desk, kena la ada learning book kan. Buku mewarna ni aku beli kat Mydin je, RM3.90 kalau tak silap. 

Mamanya sibuk tunjuk mewarna, si Saif lagi sibukkan main stencil tu. Aihh..

Aku suka learning desk jenis ni sebab boleh tegakkan macam ni.
 
Bila didirikan, bahagian dalam tu boleh la buat simpan color pencil ke, apa ke..pastu Saif kejap-kejap nak pi belakang meja, ambik barang konon pastu main lebih.

Aku memang nak sangat learning desk ni sebab aku nak Saif belajar dengan cara yang proper la, means ada meja dan kerusi semua. Sebelum ni aku just bagi kertas kosong n color pencil then lantak la ko nak mewarna kat mana pun. Atas sofa ke, bawah meja ke, kat lantai ke..ikut suka hati. Bila ikut suka hati tu, makanya main-main je la lebih. So aku harap bila ada meja ni, aku pun bersemangat lagi la nak mengajar dia. Alaa..bukan ajar apa pun. Ajar mewarna, menconteng..tu je la..setakat ni.

Aku perasan Saif ni macam tak berapa suka mewarna kot. Setakat pemerhatian aku la. Time pregnantkan Saif dulu pun aku cam kureng nak mewarna even ada color pencil n buku mewarna. Satu page je yang aku abes color masa tu. Hehe..so sebab tu Saif pun gitu kot. Bila aku bagi color pencil, dia excited tapi dia lagi suka main teraburkan color pencil instead of mewarna kat kertas yang aku da sediakan. So pasni, aku kena lagi giat la mewarna sama-sama ngan dia, baru la dia akan ikut kan.

Ok..nak sambung keja, hari ni nak buat 5S. Daa...

4 comments:

  1. bestnya hadiah dia....hari2 lah dok kat meja tu je yeh...hehe..

    ReplyDelete
  2. wah saif dah dapat hadiah besday la..caya la saif..berkenan dengan desk tu..

    ReplyDelete
  3. berkenan ngn meja ni .. beli kt mane ye ? bole share x

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya beli kat pinkymomma.com. ble tengok kat page FB dia jugak.

      Delete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...