Tuesday, November 3, 2015

Tentang Safir

Jarang kan aku bukak cerita pasal Safir. Kalau time Saif dulu, tiap-tiap bulan aku update. Tapi tang Safir ni jarang sangat aku update. Bukan pilih kasih ye. Hanya masa yang kurang mengizinkan aku nak update selalu.

So, apa je korang nak tau pasal Safir? Hahaha..

Nenek selalu kata saya ni anak cina..huhu

Safir sekarang da 1y3m. Besar dah anak bujang kecik ni. Tapi pergi mana-mana pun mesti orang dok tanya berapa bulan ni?

Sebabnya Safir masih belum berjalan!

Rilex.. rilex.. aku rilex je. Aku chill je bila orang terbeliak biji mata bila orang tau Safir da 1y3m tapi masih tak berjalan lagi.

Alahaiii.. kalau korang tengok Safir tu pun memang macam baby-baby sangat. Dengan manjanya menggedik menggeletis nak berdukung je. So let him be baby lama sikit. Dont grow up so fast ye sayang. Take your time baby..

Tu.. bab berjalan. Bab makan, so far dia tak memilih makan. Even teacher kat school pun kata dia ni kuat makan. Tapi kat rumah punyalah seksa nak bagi makan aiihh. Sebab dia nak makan sendiri! Bila aku nak suap, mulalah dia bertukar jadik ulat terleding sana terleding sini. So aku akan bagi dia pinggan berisi nasi 6,7 butir n sudu untuk dia buat main. So time dia ralit main2 makan tu, aku suap la dia. Dia nganga je lah nanti. Jadik mak kena bijak sikit ye. Haha.. 

Bertabah la mama nak sental kau lepas ni nak oiii..

Dan walaupun gigi dia cuma ada 5 batang tang depan je, tapi keropok ikan tu punyalah dia suka makan. Semalam aku beli sambal kerepek kentang tu, dia tunjuk2 nak. Aku try bagi. Dia selamba je makan dan mintak lagi! Perghh.. kecik-kecik da selera pedas ye. Bab selera makan, no problem.

Bab relationship dengan Saif, masih lagi bergaduh-gaduh manja. Apa yang kat tangan Saif tu la yang dia nak and apa yang kat tangan dia tu la yang Saif nak. Berebut la jawabnya. Tapi Safir spesis rebel. Dia geram, dia pi gigit si abam Saif yang cikeding tu. Melalak la sudahnya. Kecik besar kecik besar mama tengok 2-2 budak ni.

 Budak ni memang suka menyibok


Ok.. nak balik da. Nanti sambung cerita lagi. k, bai.

4 comments:

  1. muke mmg baby2 lg safir oiii... berat bpe dh.. tu klu bdukung je..gagah la ko. Hihi

    ReplyDelete
  2. comel tau safir ni..muka mama dia

    ReplyDelete
  3. gaduh2 tu biasa nadt ..mmg kena tabah skit huhuhu..abg long ngan abg ngah pn sama..haihh asyik jadi tarzan je mama ni..klu tak tarzan..dia gaduh lg

    ReplyDelete

Love you to the moon and back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...